دستگاه تصفیه آب خانگی به آبی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی به آبی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

۰۹مرداد
  • تصفیه آب چیست؟

در مورد تصفیه آب چقدر می دانید و آیا تا به حال در مورد فرایند تصفیه آب چیزی شنیده اید؟

در اینجا قصد داریم به هر یک از این سوالات پاسخ دهیم و به یک آگاهی از تصفیه آب برسیم.

روش های تصفیه آب از گذشته تا به امروز بسیار تغییر کرده اما همچنان هدف از تصفیه آب، پاکسازی آب از گل و لای، آلودگی ها، رسوبات و شن و ماسه می باشد.

در گذشته که میزان آلودگی آب تنها در حد گل و لای و شن و ماسه بود، آب را به روش شهری در تصفیه خانه های شهری تصفیه می کردند اما امروزه که میزان رسوبات و کلر آب بالا رفته، تصفیه خانه های شهری جوابگو نبوده و نیاز به تصفیه آب به صورت تخصصی تر احساس می شود.

تصفیه آب چیست و چگونه انجام می شود؟

کاربردهای تصفیه آب

تصفیه آب کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به تصفیه خانگی، تصفیه شرکتی و تصفیه صنعتی اشاره کرد که هر کدام با توجه به موقعیت کاربردهای مختلفی دارند و با توجه به این کاربردها دستگاه های تصفیه متعددی طراحی و به بازار عرضه شده اند.

دستگاه های تصفیه خانگی از استقبال بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها برخوردار هستند و تنها می توان از آنها در خانه و برای مصارف خانگی استفاده نمود زیرا مصرف آب پایین تر است.

اما در مورد دستگاه های تصفیه صنعتی و نیمه صنعتی که در زمین های کشاورزی استفاده می شوند، کاربرد متفاوت است.

آب با کمیت بالا و با کیفیت خوب باید برای گیاهان و مزارع تولید شود، بنابراین دستگاه های بزرگتری مورد نیاز می باشد.

کاربرد های تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه خانگی از جمله دستگاه های پر مصرف و با استقبال بالا می باشند که در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و تعداد مراحل آنها از 5 مرحله تا 10 مرحله ادامه پیدا می کند.

دستگاه های تصفیه آب 5 مرحله ای آب را طی 5 مرحله فیلتراسیون و به کمک فیلتر انجام می دهد. همچنین در مورد دستگاه های تصفیه دیگر نیز این مورد صادق است.

پنج مرحله اول در تمام دستگاه های تصفیه خانگی یکسان می باشد و با افزایش مراحل در هر یک از آنها، تصفیه آب به صورت تخصصی تر انجام می شود.

علت تفاوت کاربردها در این است که میزان آلودگی های آب در شهرها و مناطق مختلف، متغیر می باشد و در شهرهایی که آلودگی آب بالا می باشد، نیاز به تصفیه تخصصی آب بیشتر است.

فرایند تصفیه آب

فرایند تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه خانگی 5 مرحله ای

فرایند تصفیه آب در 5 مرحله اول در دستگاه های تصفیه یکسان است و به ترتیب زیر انجام می شوند :

    مرحله اول یا فیلتر الیافی کار جذب آلودگی ها و رسوبات و گل و لای موجود در آب را به عهده دارد.

    • در مرحله دوم یا فیلتر کربن پودری، آب از بو و طعم نامطبوع پاکسازی شده و به مرحله بعدی فرستاده می شود.
    • مرحله سوم یا فیلتر کربن بلاک، به عنوان مرحله تکمیل کننده مرحله دوم عمل می کند و بو طعم نامطبوع باقیمانده در آب را از آن می گیرد.
    • در مرحله چهارم فیلتر ممبران که معروف به اسمز معکوس می باشد، در آن آب از یک غشا و با فشار بالا گذر می کند تا نمک موجود در آب از آن گرفته شود. ممکن است آب در این مرحله طعم تلخی به خود بگیرد.
    • مرحله پنجم برای پاکسازی آب از مواد شیمیایی استفاده می شود.

    تصفیه آب در 5 مرحله

    فرایند تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه خانگی 10 مرحله ای

    مراحل تصفیه آب در دستگاه های 10 مرحله ای تخصصی تر بوده و در ادامه 5 مرحله دیگر دستگاه های تصفیه خانگی مراحل زیر را دنبال می کنند :

    • مرحله ششم به نام مرحله مینرال شناخته می شود. فیلتر در این مرحله مواد معدنی مورد نیاز بدن را به آب می افزاید. طی مراحل قبلی املاح معدنی مورد نیاز بدن از دست می رود که باید مرحله ای گنجانده شود تا این املاح را به آب اضافه کند.
    • مرحله هفتم که با استفاده از فیلتر قلیایی در دستگاه های تصفیه خانگی به عنوان مرحله کامل کننده مرحله ششم شناخته می شود، علاوه بر املاح معدنی مواد دیگر که مورد نیاز بدن می باشد را به آب اضافه می کند.
    • مرحله هشتم، به عنوان مرحله پاکسازی از فیلتر UV استفاده می کند که این فیلتر آب را به صورت تخصصی تر پاکسازی و تصفیه می کند.
    • مرحله نهم به عنوان تکمیل کننده مرحله مینرال عمل می کند. تلخی که در آب از مرحله چهارم به وجود می آید، توسط این مرحله گرفته می شود.
    • مرحله دهم که مرحله نهایی در دستگاه های تصفیه خانگی شناخته می شود از فیلتر ممبران در مرحله چهارم محافظت می کند و باعث بالا رفتن عمر این فیلتر می شود. در واقع به عنوان محافظ عمل می کند.

    دستگاه تصفیه خانگی 10 مرحله ای

    ۹۸/۰۵/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
    تصفیه آب

    تصفیه آب چیست